جمعه, 14 اردیبهشت 1403
جمعه, 14 اردیبهشت 1403
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان:

کناره گیری قایقران گیلانی عجولانه است | شرایط استخدام نداشت!

۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۵:۲۱ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | امیرحسین محمودپور عضو تیم ملی قایقرانی روئینگ که یک مدال نقره دانشجویان جهان و یک مدال برنز قهرمانی آسیایی را در کارنامه ورزشی خود دارد، با انتشار ویدئویی از دنیای ورزش کناره‌گیری کرد.

این ملی پوش گیلانی که در بازی‌های آسیایی هانگژو در رشته روئینگ سنگین وزن مقام ششم را کسب کرد،بیان کرد: ۱۳ مدال بین‌المللی قایقرانی دارم که یکی از آنهایی که به تازگی کسب کردم مدال نقره مسابقات دانشجویان جهان است و این مدال معتبرترین مدال قایقرانی است.

محمودپور افزود: پس از سال ها تلاش ورزشی و بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو چین بدلیل شرایط موجود ناامید شدم و گرچه شانس کسب سهمیه المپیک را داشتم - چند ماهی به مسابقات پاریس مانده- از ورزش حرفه‌ای خداحافظی می‌کنم.

این ملی پوش قایقرانی استان گیلان اضافه کرد: من در زادگاهم در شهرستان بندرانزلی که یک شهر بندری و دارای گمرک است دستفروشی لباس می‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در واکنش به خداحافظی امیرحسین محمودپور از دنیای حرفه‌ای ورزش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استخدام ورزشکاران در دستگاه‌های دولتی فقط مختص به قهرمانان جهان و قهرمانان المپیک است.

جهانبخش آرمان افزود: با وجود اینکه امیرحسین محمودپور چنان شرایطی نداشت اما پیگیر کار استخدام این ملی‌پوش در دستگاه‌های غیردولتی همانند شهرداری‌ها و یا منطقه آزاد بندرانزلی بودیم اما این تصمیم شخصی ملی پوش قایقرانی گیلان عجولانه بود.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان گیلان نه تنها پیگیر کار استخدام محمودپور است، بلکه پیگیر استخدام کار سایر ملی پوشانی است که شرایط استخدام در دستگاه‌های دولتی را ندارند و تلاش ما این است که این قهرمانان در دستگاه‌های غیردولتی مشغول به کار شوند.

همچنین علیرضا محمدی رئیس هیات قایقرانی گیلان نیز با ابراز بی اطلاعی از تصمیم امیرحسین محمودپور نسبت به خداحافظی از ورزش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه موفق به صحبت با این ورزشکار نشدم اما پیگیری می‌کنم که وی دوباره به میادین ورزشی بازگردد.

وی افزود: این در حالی است که این ورزشکار ملی پوش گیلانی شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه در رشته قایقرانی روئینگ را دارد و امیدواریم که دوباره این ورزشکار مطرح را در میادین ورزشی ببینیم.

رئیس هیات قایقرانی گیلان بیان کرد: البته از قهرمانان اکثر رشته های ورزشی حمایت نمی شود و از سوی دیگر ما حامی مالی نیز نداریم؛ ورزشکاران رشته قایقرانی با کمترین امکانات نتایج درخشانی را طی چند سال اخیر کسب کردند اما توجه چندانی به این قهرمانان نمی شود.

محمدی در خاتمه گفت: به هر حال این قهرمانان نیز انتظار دارند که توجه ویژه‌ای به آنان شود زیرا این ورزشکاران برای رسیدن به پیراهن تیم ملی و همچنین کسب مقام در مسابقات مختلف، زحمات زیادی می‌کشند و به همین دلیل انتظار دارند دستکم شرایط استخدامشان فراهم شود.

تلاش خبرنگار ایرنا نیز برای مصاحبه با امیرحسین محمودپور ره به جایی نبرد و این ملی پوش قایقرانی استان گیلان پس از انتشار ویدئویی در فضای مجازی نسبت به کناره‌گیری از ورزش، گوشی همراه خود را خاموش کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان